REGULAMIN ORGANIZACYJNY PODMIOTU WYKONUJĄCEGO DZIAŁALNOŚĆ LECZNICZĄ Centrum Treningu i Fizjoterapii Sp. Z.O.O.
I. Firma podmiotu.
II. Cele i zadania podmiotu.
III. Struktura organizacyjna.
IV. Rodzaj działalności leczniczej
V. Miejsce udzielania świadczeń zdrowotnych.
VI. Przebieg procesu udzielania świadczeń zdrowotnych.
VII. Organizacja i zadania poszczególnych komórek organizacyjnych.
VIII. Warunki współdziałania z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą. IX. Wysokość opłat za udostępnianie dokumentacji medycznej.
X. Organizacja procesu udzielenia świadczeń w przypadku pobierania opłat.
XI. Wysokość opłat za udzielanie świadczeń zdrowotnych innych niż finansowane ze środków publicznych.
XII. Sposób kierowania komórkami organizacyjnymi.
XIII. Postanowienia końcowe.
Podstawa prawna ustawa z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej
(Dz.U. Nr 112, poz. 654 z późn. zm.)
I. Firma podmiotu.
CTF Group Sp. z.o.o. . wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez w Krakowie Wydział XII Gospodarczy KRS pod numerem: KRS 0001073204, REGON 527105202, NIP 5492475561
II. Cele i zadania podmiotu.
Celem działalności podmiotu leczniczego CTF Griup Sp. z.o.o. jest udzielanie świadczeń zdrowotnych służących ratowaniu, przywróceniu i poprawie zdrowia oraz innych działań medycznych wynikających z procesu leczenia lub przepisów odrębnych, regulujących zasady ich wykonywania.
Do zadań należy udzielanie świadczeń zdrowotnych z zakresu fizjoterapii oraz z zakresu medycyny estetycznej.
Zadaniem podmiotu w zakresie działalności fizjoterapeutycznej jest:
1. realizowanie ambulatoryjnych świadczeń zdrowotnych w zakresie fizjoterapii lub fizjoprofilaktyki; 2. udzielanie indywidualnych porad i konsultacji w zakresie fizjoterapii lub fizjoprofilaktyki; 3. realizowanie świadczeń zdrowotnych on-line w zakresie fizjoterapii lub fizjoprofilaktyki;
Zadaniem podmiotu w zakresie działalności medycyny estetycznej jest:
1. udzielanie indywidualnych porad i konsultacji lekarskich;
2. wykonywanie zabiegów iniekcyjnych i laserowych;
3. prognozowanie i organizowanie działalności profilaktyczno-leczniczej;
4. zapewnienie wysokiej jakości świadczeń zdrowotnych;
5. zapewnienie nowoczesnych, efektywnych i uznanych metod leczniczych, stosowanie wysokiej jakości sprzętu medycznego, będącego pod stałym nadzorem technicznym i spełniającego wszelkie wymagane prawem normy jakości, realizowanie świadczeń zdrowotnych ze szczególnym uwzględnieniem bezpieczeństwa i potrzeb pacjentów.
Nadto zadaniem podmiotu jest:
1. współdziałanie z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą;
2. działania edukacyjne, promocja zdrowia i działania mające na celu profilaktykę zdrowia; 3. prowadzenie spraw administracyjnych, ekonomicznych i obsługi technicznej podmiotu leczniczego.
III. Struktura organizacyjna.
W skład podmiotu leczniczego wchodzi jeden Zakład Leczniczy zlokalizowany w Oświęcimiu pod nazwą Centrum Treningu i Fizjoterapii pod adresem: Solna 4
W zakładzie leczniczym istnieją następujące komórki organizacyjne:
a) recepcja;
b) pracownia fizjoterapii, masażu leczniczego i fizjoprofilaktyki;
c) gabinet treningowy;
d) biuro
Nie wyodrębnia się kierowników wymienionych komórek organizacyjnych. Funkcję kierownika każdej komórki organizacyjnej pełni Dyrektor Zakładu Leczniczego, którym jest równocześnie Prezes spółki prowadzącej Zakład Leczniczy.
IV. Rodzaj działalności leczniczej.
Podmiot wykonuje działalność leczniczą w rodzaju ambulatoryjne świadczenia zdrowotne z zakresu fizjoterapii, fizjoprofilaktyki, treningu, masażu i dietetyki oraz udziela świadczeń zdrowotnych on-line.
V. Miejsce udzielania świadczeń zdrowotnych.
Bieruń, Warszawska 31 43-155
VI. Przebieg procesu udzielania świadczeń zdrowotnych.
1. świadczenia udzielane są w Centrum Treningu i Fizjoterapii pod adresem: Warszawska 31, Bieruń; 2. rejestracja pacjentów i udzielanie informacji odbywają się bezpośrednio w lokalizacji, telefonicznie oraz za pomocą poczty elektronicznej bądź strony internetowej albo rejestracji online w odpowiedniej aplikacji; 3. rejestracja pacjentów odbywa się od poniedziałku do piątku ow godzinach 8-21 oraz w soboty w godzinach 8-16
Udzielanie świadczeń zdrowotnych odbywa się w ramach specjalistycznej opieki ambulatoryjnej w ramach podmiotu i komórek organizacyjnych.
1. przyjęcia lekarzy specjalistów bądź fizjoterapeutów odbywają się w Centrum Treningu i Fizjoterapii pod adresem Warszawska 31, Bieruń.
2. przyjęcia do lekarzy i specjalistów odbywają się na podstawie wcześniej umówionej wizyty, 3. zakład czynny jest w następujące dni i godziny:
a. Poniedziałek – piątek 8-21
b. Soboty 8-16
Prawa i obowiązki pacjenta.
• Pacjent ma prawo do:
1. Świadczeń zdrowotnych, odpowiadających aktualnym wymaganiom wiedzy medycznej i możliwościom placówki, środków farmaceutycznych i materiałów.
2. Informacji o swoim stanie zdrowia.
3. Wyrażenia zgody na udzielenie określonych świadczeń zdrowotnych lub ich odmowy, po uzyskaniu odpowiednich informacji.
4. Intymności i poszanowania godności w czasie udzielania świadczeń zdrowotnych. 5. Rezygnacji na własne żądanie i uzyskania od lekarza lub specjalisty informacji o możliwych następstwach zaprzestania leczenia.
6. Wskazania osoby lub instytucji, przedstawiciela ustawowego lub faktycznego, którą placówka jest zobowiązana powiadomić w razie pogorszenia się stanu, powodującego zagrożenie życia lub w razie śmierci.
7. Ochrony danych osobowych.
● Obowiązki pacjenta:
1. Pacjent zgłaszający się na leczenie/badanie do podmiotu powinien poddać się badaniu przez lekarza lub specjalistę przyjmującego.
2. Pacjent leczony/diagnozowany w placówce nie może wychodzić poza jej obręb z wyjątkiem sytuacji koniecznych ze względów leczniczych za zgodą wydaną przez lekarza prowadzącego. 3. Pacjent zobowiązany jest stosować się do wszystkich zaleceń i wskazówek lekarzy, fizjoterarapeutów, pielęgniarek oraz pozostałego personelu.
4. Pacjentowi nie wolno przyjmować leków ani poddawać się jakimkolwiek zabiegom bez zlecenia lekarza leczącego bądź innego wyznaczonego lekarza lub specjalisty.
5. Pacjentowi nie wolno, bez zgody lekarza prowadzącego bądź pielęgniarki, spożywać ani podawać do spożycia innym pacjentom żywności i napojów przyniesionych z zewnątrz.
6. Pacjentowi nie wolno wnosić i spożywać napojów alkoholowych oraz wszelkich substancji odurzających.
7. Na terenie placówki obowiązuje zakaz palenia wyrobów tytoniowych, bądź papierosów elektronicznych.
8. Pacjent zobowiązany jest do przestrzegania higieny osobistej.
9. Pacjent jest odpowiedzialny za rzeczy oddane jemu do użytku na czas pobytu w placówce. 10. Za szkody powstałe z winy pacjenta odpowiedzialność będzie ponosił pacjent, który wyrządził szkodę.
11. Pacjent powinien spożywać posiłki w porach i miejscach określonych przez personel. 12. Pacjentowi nie wolno obsługiwać samowolnie aparatury i urządzeń stanowiących wyposażenie placówki.
13. Pacjent, który uległ nieszczęśliwemu wypadkowi podczas pobytu w placówce winien ten fakt niezwłocznie zgłosić lekarzowi, który zbada pacjenta, a wynik wpisze do indywidualnej historii choroby.
14. Pacjent powinien zapoznać się z zakresem swoich praw i obowiązków i odpowiednio je stosować. 15. Pacjent ma obowiązek odwołać wizytę na którą się nie stawi najpóźniej do godziny 20:00 dnia poprzedzającego dzień wizyty jeśli wizyty jest zaplanowana w systemie najpóźniej na godzinę 16:00, jeśli wizyta zaplanowana jest na godzinę późniejszą odwołanie można złożyć do 09:00 tego samego dnia co zaplanowana wizyta, a w przypadku braku odwołania wizyty lub odwołania niezgodnie z powyższymi wymogami naliczona zostanie dodatkowa opłata równa wysokości kwoty do zapłaty za odwołaną wizytę zgodnie z obecnym cennikiem Centrum. Brak uiszczenia opłaty za odwołanie wizyty jest równoznaczne z rezygnacją dalszej współpracy z Centrum. Jeżeli pacjent dokonał przedpłaty wizyty odwołanej, a odwołanie odbyło się niezgodnie z obowiązującymi wymogami, wizyta zostanie anulowana bez możliwości zwrotu środków i nie zostanie naliczona dodatkowa opłata.
● Przepisy porządkowe dla osób towarzyszących:
1. Z pacjentem mogą przebywać na terenie placówki tylko osoby pełnoletnie.
2. Osoby towarzyszące obowiązane są:
a. stosować się do poleceń i wskazówek personelu medycznego,
b. w razie potrzeby włożyć odzież ochronną i ewentualnie obuwie ochronne na żądanie personelu,
c. zachowywać się kulturalnie w czasie pobytu,
d. nie dostarczać pacjentom alkoholu lub innych substancji odurzających oraz innych artykułów, które zostały zabronione przez lekarza,
e. nie palić tytoniu, nie spożywać alkoholu i innych substancji odurzających.
● Opis, wynik badania pacjenta oraz udostępnianie dokumentacji medycznej:
1. Opis/wynik badania jest udostępniany osobiście pacjentowi, osobie przez niego upoważnionej lub lekarzowi kierującemu na badanie niezwłocznie po jego przygotowaniu, nie później niż 14 dni roboczych.
2. Termin ten w przypadku potrzeby uzyskania dodatkowych informacji od pacjenta, lekarza kierującego lub innego lekarza specjalisty może zostać wydłużony o czym pacjent zostanie poinformowany niezwłocznie.
3. Wynik/opis może zostać za zgodą pacjenta wysłany pocztą na adres wskazany w dokumentacji medycznej lub pisemnym upoważnieniu za pocztowym potwierdzeniem wysłania.
4. Dokumentacja medyczna, jej kopia lub odpis wydawana jest niezwłocznie, nie najpóźniej niż 14 dni roboczych, osobiście pacjentowi, osobie przez niego upoważnionej lub lekarzowi kierującemu na badanie. Może również zostać wysłana pocztą na adres wskazany przez pacjenta za pocztowym potwierdzeniem wysłania.
● Postanowienia końcowe – prawa pacjenta
1. Zakład zapewnia ochronę danych osobowych pacjenta zgodnie z przepisami aktualnie obowiązujących przepisów prawa.
2. Zastrzeżenia, skargi i wnioski dotyczące udzielania świadczeń zdrowotnych można składać: a) za pomocą e maila: biuro@ctfoswiecim.pl,
b) za pomocą telefonu: 537-072-194
c) drogą pocztową: 43-155 ul. Warszawska 31, Bieruń,
d) za pomocą formularza kontaktowego dostępnego na stronie www.centrumtreninguifizjoterapii.pl
VII. Organizacja współpracy pacjenta z Centrum w przypadku “Planu rehabilitacji” 1. Plan rehabilitacji – to oferta tworzona przez Centrum mająca na celu zmaksymalizowanie efektów leczenia wraz ze zwiększeniem bezpieczeństwa pacjenta. Plan rehabilitacji odbywa się poprzez zakup przez pacjenta Pakietu wizyt zgodnie z ofertą i obecnym cennikiem Centrum.
2. Planowanie oraz decyzja o Planie rehabilitacji zależna jest od decyzji specjalisty
3. Centrum zastrzega sobie prawo do przerwania Planu rehabilitacji i odmowy świadczenia usługi w przypadku braku współpracy pacjenta lub pojawienia się okoliczności uniemożliwiających dalsze leczenie lub powodujące, że dane leczenie może być niebezpieczne.
4. Każdy Pakiet wizyt objęty jest objęty terminem ważności od momentu zakupu równym: a. Pakiet 4 wizyt – 4 tygodnie
b. Pakiet 8 wizyt – 8 tygodni
c. Pakiet 12 wizyt – 12 tygodni
d. Pakiet 16 wizyt – 16 tygodni
Przekroczenie terminu ważności równa się z rezygnacją ze współpracy z Centrum, za co środki za uiszczoną opłatę nie zostaną zwrócone.
Przekroczenie terminu ważności bez rezygnacji ze współpracy z Centrum może odbyć się w sytuacji choroby, świąt, na wyraźną prośbę pacjenta z warunkiem wskazania daty kolejnej wizyty. W przypadku wielokrotnego przełożenia wizyty przez pacjenta, Centrum ma prawo do anulowania Pakietu wizyt wcześniej informując o tym fakcie pacjenta.
VIII. Organizacja zakupu oraz świadczenia usługi z kart podarunkowych (Voucher)
1. Centrum w swojej ofercie posiada karty podarunkowe (Vouchery). Cena ustalana jest zgodnie z obecnym cennikiem Centrum.
2. Pacjent ma prawo zakupu karty podarunkowej (Voucher) dla dowolnie wskazanej osoby. 3. Karta podarunkowa ważna jest od daty aktywacji napisanej na karcie.
4. Karta podarunkowa traci swoją ważność po 90 dniach kalendarzowych od daty aktywacji. Po upływie 90 dni karta podarunkowa zostaje anulowana bez możliwości zwrotu środków.
5. Karta podarunkowa nie podlega zwrotowi.
6. Karta podarunkowa z wykupionym świadczeniem nie może zostać wymieniona na gotówkę, a tylko na świadczenie wskazane na karcie.
IX. Organizacja i zadania poszczególnych komórek organizacyjnych.
1. Komórki organizacyjne współdziałają ze sobą w celu zapewnienia kompleksowej i właściwej opieki medycznej oraz niezbędnej diagnostyki.
2. W razie dostrzeżenia przez lekarza, fizjoterapeutę, pielęgniarkę lub innego pracownika niepokojących go objawów stanu zdrowia pacjenta, niezwłocznie informuje o tym lekarza prowadzącego w celu podjęcia właściwych działań.
3. Do zadań komórek organizacyjnych należą w szczególności:
a) prowadzenie porad specjalistycznych, diagnostyki i zabiegów leczniczych zgodnie z aktualną wiedzą medyczną,
b) zapewnienie pacjentom kompleksowej ambulatoryjnej opieki medycznej,
c) zapewnienie prawidłowej i ścisłej współpracy z innymi komórkami i podmiotami medycznymi,
d) przeprowadzanie konsultacji lekarskich oraz prowadzenie stosownego leczenia, w tym uczestniczenie w procesie leczenia tych pacjentów,
e) dbałość o należyty wizerunek podmiotu leczniczego,
f) działanie na rzecz właściwego wykorzystania czasu pracy i potencjału pracowniczego, g) podnoszenie kwalifikacji zawodowych personelu medycznego,
h) systematyczne wprowadzanie standardów postępowania w poszczególnych jednostkach chorobowych oraz podnoszenie jakości opieki medycznej,
i) przestrzeganie praw pacjenta określonych w karcie praw i obowiązków pacjenta, j) prowadzenie dokumentacji medycznej zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, k) współpraca z komórkami organizacyjnymi w zakresie obowiązków administracyjno-organizacyjnych oraz finansowych,
l) prowadzenie wymagalnych rejestrów medycznych,
m) realizowanie obowiązków nałożonych aktami wewnętrznymi obowiązującymi w placówce, n) przestrzeganie przepisów o ochronie danych osobowych w zakresie gromadzonych informacji, o) realizacja innych zadań wskazanych przez Dyrektora jednostki organizacyjnej.
4. W realizacji swoich zadań jednostki organizacyjne mogą współpracować z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą, organizacjami społecznymi, fundacjami, stowarzyszeniami naukowymi, instytucjami ubezpieczeniowymi i innymi instytucjami, których statutowym zadaniem jest działanie na rzecz zdrowia społeczeństwa.
X. Warunki współdziałania z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą.
Centrum Treningu i Fizjoterapii w swojej działalności nie współpracuje z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą.
XI. Wysokość opłat za udostępnianie dokumentacji medycznej.
Dokumentacja medyczna udostępniana jest pacjentom lub osobom przez nich pisemnie upoważnionym do wglądu do dokumentacji medycznej za życia pacjenta lub po jego śmierci, zgodnie z warunkami określonymi w Ustawie z dnia 6.11.2008 r. z późniejszymi zmianami o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta.
Obecnie Centrum Treningu i Fizjoterapii nie pobiera opłat za udostępnienie dokumentacji medycznej pacjentom, osobom przez nich upoważnionym, lekarzom kierującym oraz podmiotom i instytucjom uprawnionym.
Wgląd do dokumentacji medycznej na miejscu jest zwolniony ze wszelkich opłat.
XII. Organizacja procesu udzielenia świadczeń w przypadku pobierania opłat.
W przypadku świadczenia zdrowotnego odpłatnego, pacjent przed rozpoczęciem udzielania tego świadczenia ma prawo poznać jego cenę.
Świadczenia zdrowotne odpłatne mogą być realizowane na podstawie umowy z innym podmiotem, w tym towarzystwem ubezpieczeniowym lub w ramach indywidualnego rozliczenia z pacjentem.
W przypadku świadczeń odpłatnych finansowanych indywidualnie, pacjent ma możliwość uregulowania należności za usługę przed jej rozpoczęciem lub niezwłocznie po jej zakończeniu.
Zapłata za wykonane odpłatne świadczenia zdrowotne może być dokonana wpłatą gotówkową za pokwitowaniem, przy użyciu terminala płatniczego lub przelewem na wskazany rachunek bankowy.
Każda indywidualna wpłata pacjenta musi zostać wprowadzona przez pracownika do kasy fiskalnej, a pacjent musi otrzymać paragon fiskalny.
Na życzenie pacjenta, każdorazowo za zrealizowanie odpłatnego świadczenia zdrowotnego, wystawiana jest faktura, wówczas pacjent zamiast paragonu fiskalnego otrzymuje fakturę.
XIII. Wysokość opłat za udzielanie świadczeń zdrowotnych innych niż finansowane ze środków publicznych. Opłaty mogą być pobierane od pacjentów za świadczenia medyczne lub czynności administracyjne.
Za czynności administracyjne rozumie się:
• wydanie odpisu, wypisu lub kopii dokumentacji medycznej, zgodnie z odpowiednimi przepisami w tym zakresie,
• wydanie odpisu, wypisu lub kopii dokumentacji medycznej, potwierdzonej przez lekarza, dla potrzeb ubezpieczeniowych, zgodnie z odpowiednimi przepisami w tym zakresie,
• wydanie orzeczenia lekarskiego o stanie zdrowia pacjenta, dla potrzeb innych niż proces leczenia i diagnozowania choroby.
Wysokość opłat za świadczenia zdrowotne inne niż finansowane ze środków publicznych podana jest pacjentowi przed udzieleniem świadczenia, zgodnie z obowiązującym cennikiem.
Obecnie nie są pobierane żadne opłaty za czynności administracyjne.
XIV. Sposób kierowania jednostkami/komórkami organizacyjnymi.
Zakres obowiązków Zarządu oraz personelu medycznego.
1. Do zakresu obowiązków Zarządu należy w szczególności:
a. sprawowanie kierownictwa i nadzoru nad działalnością podmiotu oraz ochrona jego interesów i mienia,
b. opracowywanie planów finansowych i inwestycyjnych,
c. organizowanie pracy oraz zapewnienie pracownikom odpowiednich warunków pracy, d. powoływanie zespołów doradczych i komisji problemowych,
e. przestrzeganie zasad racjonalnego gospodarowania oraz stosowania rachunku ekonomicznego, f. wydawanie zarządzeń, decyzji oraz podejmowanie innych niezbędnych działań wchodzących zakres bieżącego zarządzania,
g. nadzór nad utrzymaniem urządzeń, sprzętu, aparatury medycznej i zajmowanych pomieszczeń w należytym stanie technicznym, z uwzględnieniem zasad bezpieczeństwa przeciwpożarowego oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy,
h. współpraca z organami samorządów zawodowych, związków zawodowych i organizacji społecznych.
2. Do zakresu obowiązków Dyrektora jednostki organizacyjnej, którym jest członek zarządu Centrum Treningu i Fizjoterapii, należy w szczególności:
a. podejmowanie decyzji wynikających z funkcji kierowania jednostką, w tym w sprawach wynikających ze stosunku pracy w odniesieniu do pracowników oraz nadzór nad dyscypliną pracy,
b. dbałość o dobór i racjonalne wykorzystanie kadry,
c. ustalenie regulaminu porządkowego z uwzględnieniem obowiązujących przepisów, d. nadzór nad poziomem udzielanych świadczeń zdrowotnych,
e. działanie na rzecz podnoszenia kwalifikacji zawodowych pracowników,
f. nadzór nad gospodarką lekami,
g. analiza i ocena potrzeb dotyczących wyposażenia w sprzęt i aparaturę.
3. Do zakresu obowiązków lekarza/fizjoterapeuty należy w szczególności:
a. wykonywanie powierzonych obowiązków zgodnie z obowiązującymi przepisami, sztuką lekarską/fizjoterapeutyczną i posiadanymi umiejętnościami,
b. prawidłowe i rzetelne prowadzenie dokumentacji medycznej zgodnie z obowiązującymi przepisami,
c. przeprowadzenie konsultacji medycznej, badania i wywiadu z pacjentem zgodnie z zasadami sztuki lekarskiej,
d. analiza wykonanych badań i konsultacji oraz skierowanie do wykonania ewentualnych badań uzupełniających w ramach struktury lub zewnętrznych jednostek służby zdrowia,
e. kwalifikacja i wyznaczenie terminu wykonania świadczenia medycznego,
f. przyjęcie pacjenta, otrzymanie pisemnej zgody na wykonanie świadczenia medycznego, przeprowadzenie planowanej procedury lub procedur, przygotowanie opisu/wypisu pacjenta z ustaleniem ewentualnej wizyty kontrolnej,
g. konsultacja po wykonaniu świadczenia medycznego oraz wyznaczenie terminu dodatkowych wizyt lub usług medycznych związanych z prowadzonym leczeniem,
h. ustalanie czynników ryzyka oraz zagrożeń dla zdrowia pacjenta i podejmowanie działań mających na celu ich eliminację lub ograniczenie,
i. współpraca z pozostałym personelem medycznym,
j. wykonywanie innych obowiązków zleconych przez Dyrektora.
XV. Postanowienia końcowe.
1. Regulamin organizacyjny ustala Zarząd Centrum Treningu i Fizjoterapii
2. W sprawach nieuregulowanych regulaminem organizacyjnym zastosowanie mają odrębne przepisy prawa. 3. Podanie regulaminu do wiadomości pacjentów następuje poprzez udostępnienie go na wniosek pacjenta w Rejestracji.
4. Postanowienia regulaminu zostają podane do wiadomości wszystkim zatrudnionym w Centrum Treningu i Fizjoterapii.